الف ) برنامه ریزی
تهیه و تنظیم برنامه درسی در مقاطع مختلف با هماهنگی مدیران گروه های آموزشی در هر نیم سال تحصیلی به شرح ذیل:
الف ) برنامه ریزی درسی 67 رشته در مقطع کارشناسی در هر نیم سال
ب) برنامه ریزی درسی 6 رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته
ج) برنامه ریزی درسی 12 رشته در مقطع کارشناسی ارشد
د) برنامه ریزی درسی دوره های فراگیر ( در صورت نیاز)
2- تهیه و تنظیم و اعلام برنامه کلاسی دروس آزمایشگاهی- عملی- پروژه ای با هماهنگی مدیران گروه
3- همکاری با مدیران گروه و مسئولین رشته ها در خصوص تهیه فضای کارگاهی برای دروس کارگاهی و اعلام برنامه آن در سایت و تابلو اعلانات
4- هماهنگی با کارشناس تربیت بدنی مدیریت دانشجویی دانشگاه در خصوص اجاره و تأمین فضای ورزشی جهت ارائه دروس عملی تربیت بدنی.
ب ) امور اساتید و اعضای هیأت علمی
1- جذب اساتید متقاضی همکاری به صورت حق التدریس، تشکیل پرونده و تهیه بانک اطلاعات اساتید
2- صدور ابلاغ تدریس، تهیه و تنظیم فرم های حق التدریس، صدور گواهی اشتغال به تدریس و تنظیم قرارداد حق التدریس
3- تهیه کارنامه عملکرد کلیه اساتید جهت درج در پرونده
4- جمع آوری و اسکن مدارک اساتید، آخرین حکم کارگزینی اعضای هیأت علمی و استعلام مدارک از دانشگاه های مختلف
ج ) برگزاری کلاس ها
1- نظارت بر حضور و غیاب اساتید مدعو و اعضای هیأت علمی در هر نیم سال تحصیلی و پیگیری امور مربوط به ساعات جبرانی و تکمیلی اساتید
2- تنظیم و نظارت برنامه سرویس ایاب و ذهاب اساتید
3- ارزشیابی اساتید مدعو، عضو هیأت علمی و گزارش آن به ریاست دانشگاه، معاونت آموزشی و مدیران گروه استان
4- اجرا و نظارت کامل بر برگزاری کلاس های نظری که در مراکز شماره 2 و 3 و پردیسان برگزار می شود
5- تهیه برنامه کلی و هفتگی کلاس های ارائه شده در هر نیم سال و اعلام آن به اساتید و دانشجویان از طریق تابلو اعلانات و سایت دانشگاه پیام نور قم
6- بررسی و پذیرش تقاضاهای حضور در کلاس دانشجویان از مراکز دیگر
7- اختصاص فضای کلاسی جهت برگزاری کلاس های کانون ها و انجمن های مختلف با هماهنگی مدیریت دانشجویی و فرهنگی
8- نظارت بر وسایل کمک آموزشی ( دیتاپروژکتور، وایت بردها و ... )
د) اطلاع رسانی منابع درسی، آیین نامه ها و بخشنامه های سازمان مرکزی
1- پیگیری منابع درسی، تغییر وضعیت منابع و اطلاع رسانی به اساتید و دانشجویان
2- اطلاع رسانی و اجرای آیین نامه فعالیت های علمی، دستور العمل های مربوطه و بخشنامه های مربوط به برنامه ریزی و تغییرات منابع درسی
ه ) سایت گلستان
1- ارائه و تعریف ظرفیت دروس ارائه شده در هر نیم سال تحصیلی در سایت گلستان و یا اعمال درخواست افزایش ظرفیت در سایت گلستان
2- تعریف دروس خودخوان و غیر خودخوان در سایت گلستان
3- اختصاص دروس به نام اساتید
4- تفکیک و ادغام گروه های درسی نظری، نظری- عملی، عملی و آزمایشگاهی، پروژه، کاراموزی و ...
و ) آمار
1- تهیه آمار مربوط به دروس، اساتید، رشته ها و گزارش های مورد نیاز سازمان مرکزی، مدیریت های مختلف دانشگاه و غیره.
2- نظارت بر آمار دانشجویان به تفکیک رشته و درس قبل و بعد از حذف و اضافه
ز) واحدهای تابعه
1- معرفی اساتید جهت برنامه ریزی درسی در هر نیم سال تحصیلی
2- راهنمایی و آموزش موارد مربوط به کاربر ارائه دروس در سایت گلستان
3- تأیید فرم های حق التدریس مدرسین مدعو و اعضای هیأت علمی در هر نیم سال تحصیلی
ح)دریافت نظرات، پیشنهادات و درخواست اساتید و دانشجویان در خصوص :
1- وضعیت منابع درسی
2- برنامه کلاس های ارائه شده در نیم سال
3- برگزاری کلاس ها
4- انتخاب اساتید مدعو و عضو هیأت علمی
5- حضور و غیاب اساتید
6- ارزشیابی اساتید و ...
ط) سایر موارد
1- همکاری با مدیریت آموزش در خصوص برگزاری آزمون های میان ترم، دروس عملی و پروژه ای و دروس بدون منبع
2- پاسخ به سؤالات مربوط به برنامه ریزی (تلفنی، حضوری و پست الکترونیک ) |