صفحه اصلی     ارتباط با مسولین   نقشه سایت
شرح وظایف مدیریت برنامه ریزی آموزشی

       الف ) برنامه ریزی

تهیه و تنظیم برنامه درسی در مقاطع مختلف با هماهنگی مدیران گروه های آموزشی در هر نیم سال تحصیلی به شرح ذیل:

الف ) برنامه ریزی درسی 67 رشته در مقطع کارشناسی در هر نیم سال

ب) برنامه ریزی درسی 6 رشته مقطع  کارشناسی ناپیوسته

ج) برنامه ریزی درسی 12 رشته در مقطع کارشناسی ارشد

د) برنامه ریزی درسی دوره های فراگیر ( در صورت نیاز)

2- تهیه و تنظیم و اعلام برنامه کلاسی دروس آزمایشگاهی- عملی- پروژه ای با هماهنگی مدیران گروه

3- همکاری با مدیران گروه و مسئولین رشته ها در خصوص تهیه فضای کارگاهی برای دروس کارگاهی و اعلام برنامه آن در سایت و تابلو اعلانات

4- هماهنگی با کارشناس تربیت بدنی مدیریت دانشجویی دانشگاه در خصوص اجاره و تأمین فضای ورزشی جهت ارائه دروس عملی تربیت بدنی.

 

ب ) امور اساتید و اعضای هیأت علمی

1- جذب اساتید متقاضی همکاری به صورت حق التدریس، تشکیل پرونده و تهیه بانک اطلاعات اساتید

2- صدور ابلاغ تدریس، تهیه و تنظیم فرم های حق التدریس، صدور گواهی اشتغال به تدریس و تنظیم قرارداد حق التدریس

3- تهیه کارنامه عملکرد کلیه اساتید جهت درج در پرونده

4- جمع آوری و اسکن مدارک اساتید، آخرین حکم کارگزینی اعضای هیأت علمی و استعلام مدارک از دانشگاه های مختلف

 

ج ) برگزاری کلاس ها

1- نظارت بر حضور و غیاب اساتید مدعو و اعضای هیأت علمی در هر نیم سال تحصیلی و پیگیری امور مربوط به ساعات جبرانی و تکمیلی اساتید

2- تنظیم و نظارت برنامه سرویس ایاب و ذهاب اساتید

3- ارزشیابی اساتید مدعو، عضو هیأت علمی و گزارش آن به ریاست دانشگاه، معاونت آموزشی و مدیران گروه استان

4- اجرا و نظارت کامل بر برگزاری کلاس های نظری که در مراکز شماره 2 و 3 و پردیسان برگزار می شود

5- تهیه برنامه کلی و هفتگی کلاس های ارائه شده در هر نیم سال و اعلام آن به اساتید و دانشجویان از طریق تابلو اعلانات و سایت دانشگاه پیام نور قم

6- بررسی و پذیرش تقاضاهای حضور در کلاس دانشجویان از مراکز دیگر

7- اختصاص فضای کلاسی جهت برگزاری کلاس های کانون ها و انجمن های مختلف با هماهنگی مدیریت دانشجویی و فرهنگی

8- نظارت بر وسایل کمک آموزشی ( دیتاپروژکتور، وایت بردها و ... )

 

د) اطلاع رسانی منابع درسی، آیین نامه ها و بخشنامه های سازمان مرکزی  

1- پیگیری منابع درسی، تغییر وضعیت منابع و اطلاع رسانی به اساتید و دانشجویان

2- اطلاع رسانی و اجرای آیین نامه فعالیت های علمی، دستور العمل های مربوطه و بخشنامه های مربوط به برنامه ریزی و تغییرات منابع درسی

 

ه ) سایت گلستان

1- ارائه و تعریف ظرفیت دروس ارائه شده در هر نیم سال تحصیلی در سایت گلستان و یا اعمال درخواست افزایش ظرفیت در سایت گلستان

2- تعریف دروس خودخوان و غیر خودخوان در سایت گلستان

3- اختصاص دروس به نام اساتید

4- تفکیک و ادغام گروه های درسی نظری، نظری- عملی، عملی و آزمایشگاهی، پروژه، کاراموزی و ...

 

 

و ) آمار

1-  تهیه آمار مربوط به دروس، اساتید، رشته ها و گزارش های مورد نیاز سازمان مرکزی، مدیریت های مختلف دانشگاه و غیره.

2- نظارت بر آمار دانشجویان به تفکیک رشته و درس قبل و بعد از حذف و اضافه

 

ز) واحدهای تابعه

 1- معرفی اساتید جهت  برنامه ریزی درسی در هر نیم سال تحصیلی

2- راهنمایی و آموزش موارد مربوط به کاربر ارائه دروس در سایت گلستان

3- تأیید فرم های حق التدریس مدرسین مدعو و اعضای هیأت علمی در هر نیم سال تحصیلی

 

ح)دریافت نظرات، پیشنهادات و درخواست اساتید و دانشجویان در خصوص :

1-  وضعیت منابع درسی

2-  برنامه کلاس های ارائه شده در نیم سال

3-  برگزاری کلاس ها

4-  انتخاب اساتید مدعو و عضو هیأت علمی

5-  حضور و غیاب اساتید

6-  ارزشیابی اساتید و ...

 

ط) سایر موارد

    1-  همکاری با مدیریت آموزش در خصوص برگزاری آزمون های میان ترم، دروس عملی و پروژه ای و دروس بدون منبع

     2- پاسخ به سؤالات  مربوط به برنامه ریزی (تلفنی، حضوری و پست الکترونیک )

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 8672
 بازدید امروز : 1431
 کل بازدید : 37293854
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 زمان بازدید : 0.4219
دانشگاه پیام نور مرکز قم|نقشه سایت|تماس با دانشگاه|راهنمای کاربران سایت
Copyright © 2009 Qom Payame Noor University. All rights reserved .  دانشگاه پیام نور استان قم